wtorek, 22 października 2013

Przerwę w podróży czas zacząć

Witam Was wszystkich bardzo serdecznie na moim świeżo założonym blogu :)

Jaka będzie jego tematyka przewodnia? Przede wszystkim podróże: począwszy od kilku, kilkunastodniowych wyjazdów, poprzez kilkumiesięczne pobyty w różnych krajach, na tematach związanych z emigracją skończywszy. Postaram się przedstawić podróże już odbyte i na bieżąco te, które są właśnie realizowane lub planowane, a także to, co z nimi związane. Będzie to okazja do podzielenia się moimi subiektywnymi odczuciami po zetknięciu się z innymi kulturami. To co mnie zaskoczyło, zafascynowało lub po prostu zaciekawiło i warto o tym napisać, znajdzie się na niniejszym blogu.

Przez wiele lat nosiłam się z zamiarem emigracji. Chęci były długo niezmienne, ale motywacje różne. Zmieniały się także miejsca, do których chciałam imigrować. Od zawsze byłam ciekawa świata, uwielbiałam poznawać nowych ludzi, rozmawiać w językach obcych, odwiedzać nowe cudowne miejsca. Gdy miałam 4 lata po raz pierwszy wyjechałam na kilka dni do znajomych moich rodziców i gdy nadszedł ostatni dzień pobytu – nie chciałam wracać do domu! Nie to, żeby moi rodzice byli jacyś „wyrodni”, po prostu już wtedy ujawniła się moja prawdziwa podróżnicza natura.

Pierwszy raz na dłużej wyjechałam zaraz po maturze jako fille au-pair do Francji. Najwięcej wyjeżdżałam w czasie studiów korzystając ze wszystkich możliwych opcji: od zagranicznych stypendiów po urlopy dziekańskie włącznie. Po studiach postanowiłam spełnić swoje wielkie życiowe marzenie i zamieszkać przez jakiś czas w jednym z krajów arabskich. Wiedziałam, że jeśli nie zrealizuję tego pomysłu przed rozpoczęciem pracy zawodowej, to prawdopodobnie już tego nie zrobię. I tak kilka miesięcy spędziłam w Damaszku. Wróciłam z akumulatorami naładowanymi w 100% i po głębszych przemyśleniach oraz radzie pewnej bardzo mądrej osoby porzuciłam tymczasowo plany emigracyjne, i postanowiłam„dać szansę Polsce”. Wyznaczyłam sobie jednak limit czasowy: „Jeśli przez 2 lata nie zdarzy się w moim życiu nic przełomowego, to wyjadę z Polski na stałe.”

Moje ostatnie plany emigracyjne były na etapie bardzo zaawansowanym i wiązały się z wyjazdem do Kanady. Załatwiłam wszystkie formalności, otrzymałam pozwolenie na pracę i już jedną nogą byłam w Kanadzie kiedy... wszystko się zmieniło. W jednym z postów postaram się opisać moje doświadczenia związane z przygotowaniami do wyjazdu do Kanady. A nuż okaże się to komuś pomocne.

Chciałabym również poruszyć tematy pośrednio związane z podróżami i dotyczące mojej wielkiej pasji, jaką jest świat arabski. Orient kusi egzotyką, fascynuje odmiennością, elektryzuje czarem i tą magiczną stronę chciałabym Wam przybliżyć.

Na moim blogu nie chciałabym się jednak ograniczać tylko i wyłącznie do zagranicznych wyjazdów. Wątki podróżniczo-emigracyjne i orientalne będą zatem przeplatane moimi, szeroko pojętymi, zainteresowaniami, aktywnym spędzaniem wolnego czasu i wszystkim tym, czym w danym momencie postanowię się z Wami podzielić.

Mój blog – mój dom. W jego progi zapraszam Was bardzo serdecznie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...