czwartek, 5 grudnia 2013

Kanada - IEC 2014 ruszy wcześniej?


Zmiana zasad w International Experience Canada 2014!
Kochani, jeśli ktoś jest zainteresowany wyjazdem do Kanady w ramach programu International Experience Canada 2014, mam dla Was ważną informację. Warto już zacząć odwiedzać stronę Ambasady Kanady w Warszawie, bo być może kolejna edycja programu ruszy jeszcze w tym roku.

Skąd to przypuszczenie? Otóż, we Francji program został właśnie uruchomiony dla 2 kategorii: Staż/Praktyka i Rozwój zawodowy. Na program pracy wakacyjnej trzeba będzie poczekać do 2014 roku.

Francuzi mają, aż 14 000 miejsc dostępnych w 4 kategoriach inicjatywy IEC, które będą otwarte w rożnych terminach i zostaną podzielone na kilka etapów. Nastąpiła więc istotna zmiana w porównaniu z poprzednią edycją. Prawdopodobnie, nauczony negatywnym doświadczeniem z IEC 2013, kanadyjski urząd imigracyjny zmienił zasady, żeby nie przeciążać systemu. W celu usprawnienia procedury składania i rozpatrywania aplikacji wprowadził więc kilka etapów. 

Jak wygląda podział francuskiego IEC w 2014 roku?
Staż/Praktyka zostanie uruchomiony w 3 etapach na łączną ilość  4 800 miejsc (dla porównania polski IEC 2013 miał 50 miejsc)
Rozwój zawodowy  -  2 300 miejsc w 2 etapach ( u nas 50 miejsc)
Program Pracy Wakacyjnej - 6750 miejsc w 3 etapach (u nas 650 miejsc)
Dodatkowa kategoria, której nie było do tej pory w polskim wydaniu to Program Studenckiej Pracy Wakacyjnej, na który przewidziano we Francji 150 miejsc, które będą rozdysponowane w 1 etapie.

Istotnym ułatwieniem dla Francuzów jest to, że jeśli ktoś nie zdąży złożyć aplikacji w pierwszym etapie, będzie mógł spróbować w kolejnym.

Daty otwarcia IEC 2014 we Francji:
1. Staż/Praktyka : otwarty
1 etap : 03 grudnia 2013 o godz: 16:00 czasu paryskiego (10:00 czasu Ottawa ) 
2 etap : grudzień 2013
etap : grudzień 2013

2. Rozwój zawodowy : otwarty
1 etap : 04 grudzień 2013 o godz: 16:00 czasu paryskiego (10:00 czasu Ottawa ) .
2 etap : grudzień 2013

3. Program pracy wakacyjnej:
etap : w 2014 roku
etap : w 2014 roku
etap : w 2014 roku

4. Program studenckiej pracy wakacyjnej: w 2014 roku

Jak to będzie w tym roku w Polsce? Jak myślicie?

54 komentarze:

  1. hej :) Ciekawa i ważna informacja dzięki kolego za informacje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Koleżanko ;) Pozdrawiam i życzę powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  3. hej :) mam do ciebie ogromną sprawę mam kilka pytać związanych z IEC 2014 mógłbyś do mnie napisać ponieważ nie mogę znaleźć tych informacji z góry dzięki moje gg 45972371 :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pisz śmiało tutaj. W większości pytania odnośnie IEC-u się powtarzają, więc niech inni też skorzystają z moich odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O wielkie dzięki takiej odpowiedzi szczerze oczekiwałem hi hi :). Chodzi o to jak ruszy program IEC 2014 . Ja tak myślę że tak będzie popraw mnie jak się mylę :P pojawi się komunikat na stronie ambasady Kanadyjskiej że ruszył program tam będzie link do rejestracji na kompasie zarejestruje się . I już w tedy dostaję World Tracking Number i na spokojnie mogę sobie papiery wgrywać, i mam zapewnione już miejsce tak ?? jeżeli zarejestrowałem się zaraz po starcie. Z góry dzięki za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, tylko z tym WTC, to musisz dostać Conditional Letter of Acceptance, który kwalifikuje Cię do II etapu. Przynajmniej tak było w zeszłym roku. Wszystko wskazuje na to, że w tej edycji będą zmiany.

      Usuń
  6. Aa. zapomniałem najważniejszego jeżeli już się zarejestrowałem na kompasie to mam juz numer wizowy czy dopiero po rejestracji na MyCIC?? TO jest najważniejsze dla mnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Numer wizowy? Był numer klienta, ale wszystko dostajesz w Conditional Letter of Acceptance. To podstawa aplikowania do II etapu.

      Usuń
  7. witam, czy to tu http://www.canadainternational.gc.ca/poland-pologne/experience_canada_experience/index.aspx?lang=pol informacja o otwarciu systemy pokaże się w pierwszej kolejności? czy chodzi o inną stronę? Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  8. pauza a skąd takie przypuszczenia że w tym roku będą jakieś zmiany możesz coś więcej napisać na ten temat :p? . Jeszcze mam jedno pytanie kiedy otrzymam numer kolejności po założeniu konta na kompasie czy dopiero po wgraniu dokumentów i złożenia podania?? :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Podaję w kolejności listy jakie otrzymasz od ekipy IEC za pośrednictwem kompassa:

    1. Po złożeniu aplikacji na kompassie, wyślą Ci Notification of receipt, w którym poinformują Cię jaki jest Twój World Tracking Number. Poproszą też o dokonanie w ciągu 10 dni opłaty w wysokości 465 zł na dane Ambasady.

    2. Po tym, jak już ładnie zrobisz przelew i wyślesz jego potwierdzenie, przeslą Ci z kolei potwierdzenie otrzymania płatności.

    3. Kolejnym listem będzie Conditional Acceptance Letter, w którym radośnie poiformuja Cię, że pomyślnie przeszedłeś 1 etap i masz pół roku na etap 2. I tu zaczyna się myCIC.

    Masz trochę czasu na podejście do 2 etapu, ale z tego, co kojarzę większość aplikantów robiła wszystko, aby jak najszybciej dostać POE czyli Introduction Letter i wyjechać do Kanady. Ale faktycznie jest opcja rozłożenia aplikacji w czasie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki bardzo pomogłeś mi i innym którzy to czytają :). Mam jeszcze do Ciebie jedno i ostatnie pytanie i wszystko już wiem. Próbowałem się zalogować na konto na kompassie dzisiaj i się zalogowałem i tam mam wszytkie dane już wgrane wiec mogę z tego kota wysłać aplikacje do IEC 2014 jak program ruszy czy muszę się rejestrować ponownie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że udało Ci się zalogować na kompassie, bo są jeszcze wolne miejsca w kategorii staż/praktyka z edycji IEC 2013. Moim zdaniem, trzeba się będzie zarejestrować ponownie, w momencie otwarcia programu IEC 2014.

      Usuń
  11. Witam, jestem zainteresowany wyjazdem do Kanady w ramach opisanego programu. Z tego co widziałem to program rusza dopiero od 31 stycznia 2014 roku. Tak jest napisane na stronie internetowej http://www.canadainternational.gc.ca/poland-pologne/experience_canada_experience/index.aspx?lang=pol&view=d . Czy ktoś wie czy aplikację można składać przed tym terminem czy dopiero po uruchomieniu programu. Dziękuję za pomoc.

    Ciekawy blog :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam, mam pytanie, czy w ubiegłych latach pokazywała się na stronie informacja tego typu: "IEC will announce the opening date for the 2014 quota on this page 24 to 72 hours in advance of the opening" (to z irlandzkiej akurat)? byłabym wdzięczna za odpowiedź. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam, nie wiecie co to się dzieje, że inicjatywa na 2014 rok jeszcze się nie rozpoczęła? Dlaczego w tym roku tak późno?

    OdpowiedzUsuń
  14. Sam nad tym się zastanawiam. Troche się to robi denerwujące ;/

    OdpowiedzUsuń
  15. Mnie wydaje się że to przez tą sytuację u naszych wschodnich sąsiadów :/

    OdpowiedzUsuń
  16. A ja mam pytanie czy zaświadczenie o stanie konta musi być po angielsku i kwota w $ kanadyjskich czy może być równowartość tych 2,5 tys$ w PLN ? Jak sądzicie? Co do terminu to popieram wypowiedź! Stuacja na wschodzie ma wpły

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeżeli opóźnienia są spowodowane przez zamieszanie na Ukrainie, to powinni umieścić komunikat ;/ Jak dzwoniłem do ambasady to kazali kontrolować stronę ;/

    OdpowiedzUsuń
  18. A czy myślicie, że mogą w ogóle nie otworzyć inicjatywy? bo ja już sama nie wiem co myśleć. Liczyłam na to że w marcu będę już w Kandzie a tu nic ;/

    OdpowiedzUsuń
  19. Ile można czekać? Dlaczego nie podają żadnej informacji?Chociaż człowiek by sobie jakoś zaplanował cokolwiek a tak każą czekać nie wiadomo na co... ;/

    OdpowiedzUsuń
  20. Myślę że program powinien niedługo ruszyć. A to dlatego, że ludzie starający się o program Wakacyjnej pracy, powinni mieć trochę czasu na zorganizowanie potrzebnych dokumentów.

    OdpowiedzUsuń
  21. ja mam wszystkie kwity, nalezy pamietac o tym ze jak ktos mieszkal dluzej niz 6 mcy w jakims kraju jest potrzebne zaswiadcznie o nie karalnosci z tego kraju, w uni europejskiej jest lepiej bo jesli ktos popelni jakis czyn karalny w angli to w naszym systemie pojawia sie ze bylismy karani, jak ambasada to interpreuje mam nadzieje ze w ten sam sposob jak sady w polsce

    OdpowiedzUsuń
  22. Widze że dużo się piszę pisze o "zaświadczeniu nie karalności". Czy w programie Rozwój zawodowy jest konieczne to zaświadczenie o niekaralności ?? Bo jak czytam pod tym linkiem- : http://www.canadainternational.gc.ca/poland-pologne/experience_canada_experience/young_professionals-jeunes_professionnels.aspx?lang=pol - to nic o tym nie piszą.

    A przeglądając fora to ludzie piszą że jest to konieczne ;/
    A jeszcze jedno mam pytanie do bardziej zorientowanych, czy wszystkie papiery mają być przetłumaczone na ang ( np zaświadcznie o posiadanych środkach na koncie "2500$" itp)??

    OdpowiedzUsuń
  23. musisz czytac w szczegolach, mysle ze musisz miec napisz w jakich krajach byles/as pnad 6 mcy

    OdpowiedzUsuń
  24. w żadnym :) max to 3 mc. A z polski muszę mieć to zaświadcznie ??

    OdpowiedzUsuń
  25. pewnie przetlumaczone na jezyk polski u tlumacza przysieglego koszt 50 zl zaswiadczenie I tlumacznie od 35 do 50 zl, no ja bylem po 6 mcy w 3 krajach wiec juz mam te dokumentuy w jednym ale uropejskim 3 mce wiec raczej nie musze ale zobaczymy jak to interpretuja

    OdpowiedzUsuń
  26. Ogarne sobie to w tym tygodniu :) A w jakim banku otwierałeś konto w $CAD ?? Ja zastanawiam się nad alior bank. Potwierdzenie z banku też musi być tłumaczone ??

    OdpowiedzUsuń
  27. ja mam w zzlotowkach, poprostu musisz miec na koncie okolo 8 tys zl,ja mam konto w pko bp I tam mam dwie wersje angielka I polsa stanu konta na dany dzien, jesli masz konto internetowe to zawsze bedziesz miec taka opcje

    OdpowiedzUsuń
  28. Hmm , byłem przekonany że musi być w $. Robiłeś już tak wcześniej czy ktoś ci mówił ??

    OdpowiedzUsuń
  29. ktos mi mowil I z wlasnego doswiadczenia wiem ze mozesz oprzec ze mogo przeliczyc pl na cad w danym dniu, samiponosimy ryzyko kursowe

    OdpowiedzUsuń
  30. mysle ze program rozpocznie sie w maju albo czerwcu jesli do tej pory nic nie ma

    OdpowiedzUsuń
  31. nawet sobie nie żartuj! !! Już od dwóch miesięcy siedzę i dwa razy dziennie strone sprawdzam. Najgorsze jest to, że offerte pracy dostałem jakoś w czerwcu, to juz rok prawie będzie. Mam nadzieje że jak mi się uda dolecieć do tej Kanady, to mnie jeszcze przyjmą do tyrki :]

    OdpowiedzUsuń
  32. no skoro tak myslisz obys mial nadzieje, namnie te praca czeka nawet 2 wiec na reke mi jest zeby bylo to jak najszybciej

    OdpowiedzUsuń
  33. mysle ze niedlugo sie rozpocznie bo w innych rajach juz jest sie rozpocol

    OdpowiedzUsuń
  34. podobno 08.04 ma się rozpocząć, chociaż ja nie mogę znaleźć takiej informacji na stronie. Jedyne co znalazłam to to że będą sesje informacyjne prowadzone 04.04

    OdpowiedzUsuń
  35. ja tez znalazlem 04.04 akurat sie wybieram, bo mam kilka pytan,bylem na takiej sesji w 2013 roku, napewno warto

    OdpowiedzUsuń
  36. to liczymy na to że podzielisz się informacjami :) BW

    OdpowiedzUsuń
  37. pewnie napiszcie jakie pytania macie zapsze sobie I napisze odpowiedz na forum

    OdpowiedzUsuń
  38. Zapytaj czy we wniosku wpisując swoje dane tak jak w paszporcie mamy używać polskich znaków czy nie? (chociaż wydaje mi się że nie da się nawet wpisać polskich znaków, ale nie jestem pewna). A drugie pytanie to o ten dowód na posiadanie 2500$ CAN, czy musi to być konto w $ CAN czy po prostu równowartość w innej walucie? Bo ja np. myślałam że może być kwitek z kantora z wymiany waluty i masz gotówkę przy sobie na przykład. Z góry dzięki :) BW

    OdpowiedzUsuń
  39. ok czy ktos jeszcze ma jakies pytania??????????????????????????????????/

    OdpowiedzUsuń
  40. ile miesięcy najpóźniej po otwarci inicjatywy można wyjechać do Kanady?

    OdpowiedzUsuń
  41. i jak spotkanie? Jakie informacje podali?

    OdpowiedzUsuń
  42. nie trzzeba urzywac polskich zanakow nawet jest to nie mozsliwe, na koncie trzeba miec obojetnie w jakiej walycie 2500 dolarow moze to byc w zlotowkach w euro itp wystarczy potwierdzenie przelewu jak najwczesniej przed wyjazdem, Z TEGO CO ZROZYMIALEM jesli dostaniesz list to mozesz go wykorzystac do 6 mcy od zkonczenia procesu

    OdpowiedzUsuń
  43. Dziękuje bardzo za informację, oczytałam się ostatnio na forum "Emigracja do Kanady" tyle, że momentami miałam taki mętlik w głowie, ale na szczęście już wszystko sobie poukładałam co i jak i mam nadzieje, że we wtorek w godzinie 0 mój internet będzie działał :) Jeszcze raz dziękuje za przysługę. Pozdrawiam Wszystkich :)
    P.S. Jeszcze jedno pytanie do naszego informatora, czy jesteś również obecny na w.w. przeze mnie forum?

    OdpowiedzUsuń
  44. jak masz jeszcze jakies pytania to pytaj,bo a spotkaniu bylo duzo ludzi I kazdy pytal o cos innego, wiec jesli cos jeszcze ciebie interesuje to napiszhej

    OdpowiedzUsuń
  45. witam
    Ja mam pytanko :)
    Podobno należy dołączyć CV do pozostałych papierów. Czy ktoś może znalazł link do wzoru CV na stronie ambasady kanadyjskiej ??
    Nigdzie tego nie mogę znaleść.
    Prosze o pomoc

    OdpowiedzUsuń
  46. Chyba znalazłem :)
    http://www.canadainternational.gc.ca/poland-pologne/experience_canada_experience/resume.aspx

    Jak ktoś znajdzie coś innego to proszę umieście link

    OdpowiedzUsuń
  47. Wiesz czy CV powinno być po angielsku napisane ??

    OdpowiedzUsuń
  48. wzur jest na stonce internetowej rzni sie od tego w polsce czy w angli, powinno byc po angielsku

    OdpowiedzUsuń
  49. moze ktos podac linka do tego wzoru cv? z gory dzieki

    OdpowiedzUsuń



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...